כך רובינשטיין נלחם נגד השקרנים: פסק ההלכה של מרן הרב ואזנר

ארי וידר No Comments on כך רובינשטיין נלחם נגד השקרנים: פסק ההלכה של מרן הרב ואזנר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרשויות המקומיות בישראל נשענות ברובם על הכנסות ממיסי התושבים המושתים על התושבים. בערים החרדיות, מטבע הדברים, כמות המיסים פחותה לעומת רשויות מקומיות מבוססות, זאת בין היתר בשל המעמד הסוציו אקונומי הנמוך של תושביה לצד אברכי הכוללים שבמרבית המקרים זוכים להנחות מופלגות בארנונה בכפוף לקריטריונים של משרד הפנים.

20151124031041

לאור מקרים בהם נתקלו בביתר עילית שלפיהן תושבים לא דיווחו באמינות מוחלטת על הכנסותיהם בשל החשש שלא יזכו להנחה משמעותית בארנונה, הוחלט בעיריית ביתר עילית להציג בפני התושבים המגיעים לעירייה את פסקי ההלכה שדורשים מהציבור אמינות מוחלטת בדיווחיהם.

במודעה שנתלתה בעירייה מובא פסק ההלכה של הגר"ש וואזנר זצ"ל בו כתב בעבר לאברך "אשר שאלת אודות תשלומי ארנונה לעיריה, האם מי שאין לו זכות לבקש הנחה ממיסים מותר לו לפטור עצמו מתשלומי מיסים".

"תשובה. תשלומי מיסים לעירייה הם בגין השירותים שהעירייה נותנת לתושבים כמו תאורה, נקיון וכדומה, וע"כ מי שחייב בתשלומים אלו אין לו להשתמט מהם".

עם זאת לא כל התושבים בעיר רואים בעין יפה את המודעה שנתלתה בעירייה. "כשאגד יצאו בקמפיין על כך שאסור לגנוב, הרי שהציבור החרדי כעס נורא, ולמה מותר לעירייה לצאת במסר כביכול שהציבור החרדי גונב?" אמר אחד התושבים.

מעיריית ביתר עילית לא נמסרה תגובה. אולם גורם המקורב לעירייה ציין בפנינו שתי נקודות חשובות, אחת, המיזם של פרסום תשובותו של מרן הרב ואזנר הועתק מעיריית בני ברק – שאף שם פורסמו הדברים.

דבר נוסף ציין אותו גורם לאתר 'קול חי' כי המספרים המקבלים הנחה בארנונה בביתר עילית – הם מספרים גבוהים ביותר וכי כ80 % מתושבי העיר מקבלים הנחה, עובדה שמצריכה את העירייה לצאת עם פרסומים כגון פרסום דבריו של פוסק הדור.



0 תגובות